Het Kruger National Park

5 juli 2011 - Kruger Park, Zuid-Afrika

5 juli

Kruger National Park – Komatipoort

Niet ver van Hazyview is een van de hoofdingangen van het Kruger Park. Met een dagpas kregen wij toegang na wel eerst het blikje bier en de fles whisky ingeleverd te hebben. Stel je voor dat een aap met je whisky er vandoor zou gaan. Hadden wij eigenlijk nooit zo bij stil gestaan.

De gehele dag hebben wij in het Kruger, een van de grootste dierenparken, doorgebracht.

Alleen al in het park moesten wij 100 km afleggen om vanaf een van de westelijke poorten naar de meest zuidelijke poort nabij de grens van Mozambique te rijden. Dus eigenlijk is het een hele dag rijden als je echt van de dieren wilt genieten. Tevens is er een maximum snelheid van 50 km per uur.

Het was zeker de moeite waard. Even was er een stress moment toen een kudde olifanten de weg overstak. Moeder olifant maakte met veel trompet geschal duidelijk dat haar jong toch echt voorrang had en een witte 4x4 Tourag koos echt direct eieren voor zijn geld en maakte meer dan voldoende ruimte voor de olifanten. Wij zelf werden zowel voor als achter de auto door overstekende olifanten ingesloten en dat werd echt wel even een moment van “rustig in en uit ademen”.

Direct buiten de zuidelijke poort hebben wij in het plaatsje Komatipoort overnacht. Direct na aankomst in dit ook weer romantische en knusse B&B accommodatie omringt door de mooiste palmbomen en uitnodigende zwembad werden we verwelkomd door kinderen die hun zang en dans optreden oefenden. Deze kinderen worden met steun door Live Aid South Africa opgeleid om hierna Zuid Afrikanse zang en dans over de gehele wereld op te voeren.

De avond werd afgerond met een super goed diner aan het verlichte zwembad.