Na afscheid naar Drakensberg & Underberg

20 juli 2011 - Underberg, Zuid-Afrika

20 juli Drakensberg, Underberg & Sani Pas

Na een meer dan alleen een gezellige week van lachen, kletsen, borrelen, wandelen, shoppen, Dvdeetjes kijken, dineren, lekker lang ontbijten, braaien (Joost dan), maar ook wassen (Wil was de klos), namen we afscheid van Joost en Caroline (JoLie).

Het was weer zoals altijd super gezellig en, JoLie, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en geweldig fijne week. Gauw tot ziens, waar dan ook op deze wereld !

Onze route die dag voerde ons via Kokstad naar Underberg gelegen aan de voet van de Drakensbergen en start van de Sani Pas naar Lesotho. Het werd een fantastisch mooie autorit met uitzichten op eerst prachtige weidse vlaktes tussen glooiende heuvels overgaand in meer steile rotsachtige bergen. Opvallend waren de grote kuddes runderen die op deze vlaktes grazen en ons meer lieten denken aan toeristische advertenties voor Argentinie dan aan een Zuid Afrikaans landschap. In het koude Underberg (heeft niets met het Duitse aperitiefje te maken en moet dus op een engelse manier worden uitgesproken) konden we onze tassen uitladen om hier twee dagen te gaan verblijven. Na een heerlijk diner bij de Lemon Tree (heeft ook niets met dat hitje te maken) vroeg naar bed om de volgende dag fit te zijn voor een spannende excursie naar Lesotho via de Sani Pas .

1. Alex Hageraats:
    22 juli 2011
    Volg jullie op de voet (was het maar echt zo ter plekke). Dit is geen reis meer maar een investering in prachtige levenservaringen.