Hier zijn we weer

1 juli 2011 - Dullstroom, Zuid-Afrika

Effe geen internet gehad dus hier even 'n terugblik naar 1 juli.

Na de eerste overnachting in ZA (Pretoria) redelijk fris en met een zwaar engels ontbijt de auto ingerold en de A4 in oostelijke richting genomen onder een strak blauwe lucht. Via Belfast naar Dullstroom gereden op een brede nieuwe weg, 'n beetje amerikaans, waar echter wel flink hard(er) werd gereden door japanse pickupjes en met meer dan gemiddeld dure europeanen. Dat ging dus vlot. Het landschap werd steeds mooier dat echter gepaard ging met een snelle toename van de kou naarmate wij in een meer bergachtig landschap kwamen.

In Dullstroom aangekomen werden wij zeer hartelijk ontvangen in en typisch oud engelse cottage met rozentuin en fontein. Die rozen moest je er natuurlijk wel bijdenken want het is hier nu nog hartje winter en met alles wat groeit en bloeit 'n dorre bedoening. Maar het heeft wel z'n charme. Onze kamers waren naar Wil's wensen ingericht met oude engelse snuisterijen en antiek. Alles kraakte en piepte, super veilig dus.

's Middags hebben wij een roofvogel reservaat bezocht waar een zeer humoristische brit demonstraties en uitleg gaf over deze vliegende rovers. De show werd gestolen door Rooney, vernoemd naar de topvoetballer bij Manchester United. Deze Rooney, een secretaris vogel, heeft hele lange spille poten, kan niet vliegen en alleen maar hollen. Met een fop slang werd Rooney's aandacht getrokken waarop deze de aanval inzette en als 'n bezetene achter fop slang aan holde. Natuurlijk kreeg hij zijn prooi te pakken en "doodde" hij deze door met zijn ene spille poot de slang plat op de grond te houden en met de andere spille poot op de slang z'n hoofd te stampen. Dikke pret dus.

1. Rien:
    5 juli 2011
    Ons moet gesels. Vir sover as dit my aangaan moet ek foeter weens so weinig foto’s.Hullie kasies verdien een hupstootjie. Jirrel, ek hou baie van hullie kaalvoet klonkie in Kruger naast een kankerbossie of een kameelperd. Of Niwiro karfoefel met een wildebees of wyfieleeu.. Dus morgen na jou beste potjiekos nog of kitskos met kitskoffie en witblits even ordentlik foto’s senden met de rekenaar! Baie dankie en sien mooie en skaarse dinge saam! Rien