We love Swaziland

6 juli 2011 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

6 tot 8 juli

We love Swaziland (Het koningrijk Swaziland, 3 nachten)

Voor allen die ooit eens gaan twijfelen om Swaziland te bezoeken, het is een must, DOEN !

Ons hart is gestolen door Swaziland en zijn mensen en het landschap. Deze keer generaliseren wij wel want zonder uitzondering. Open, vriendelijk, vrolijk, behulpzaam en lekker direct (en dus geen Aziatisch gedraai). Het landschap, onbeschrijfelijk mooi en bergachtig met middelmatige passen die zeer goed te berijden zijn. Vergeleken met andere Afrikaanse landen lijkt dit land zijn economie redelijk goed op orde te hebben en is het verschil tussen arm en rijk nog wel degelijk zichtbaar maar niet extreem.

Een van de hoogtepunten voor ons was absoluut de safari met z’n drieën plus gids per paard door de bush. Op een paard op vier meter afstand een krokodil passeren maak je niet elke dag mee. Gevaarlijk ? Niet echt want in de winter zijn ze volgevreten en traag. Gedurende de zomer zijn ze actiever met jagen en slaan ze vetten op in hun staart om de winter voornamelijk slapend door te kunnen brengen. In de winter schijnt het water dat ze nodig hebben voor de spijsvertering te koud te zijn.

Ons onderkomen was in een nationaal park waarbij wij de beschikking hadden over twee bijenkorf huisjes in Swazi stijl. Dat houdt in dat zich twee bedden onder een halve bol bevinden gemaakt van een stro en takken constructie. Yes, wel met badkamer en warm water. Nooit moeilijk doen als het niet hoeft. Voor de grotere avonturiers waren ook halve bollen maar zonder badkamer, elektra en water beschikbaar. Tevens was er ook een camping aanwezig met veel stoere 4x4 en caravans met uitschuifbaar verhoogde daken.

Oh ja, en wat we nooit zullen vergeten, onze top lunch tussen de Swazi regerings bobos in een typisch Duits restaurant onder een giga koekoeksklok en schilderijen van Schloss Neuschwanstein in Bayern. Kitscheriger kan je het niet krijgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl